Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü Koordinatörlüğünde yürütülmekte olan 2024-1-TR01-KA121-SCH-000229273 nolu Erasmus+KA121 SCH Okul Eğitiminde Akreditasyon projesi kapsamında 07-11 Nisan 2025 tarihleri arasında Uzman Daveti Faaliyeti Michelangelo Filannino’nun eğitimi ile Osmaniye MEM ev sahipliğinde gerçekleştirildi.Erasmus+Ka121 Sch Okul Eğitimi Alanında Uzman Daveti Faaliyetlerimizden İlki Gerçekleşti (1)Konsorsiyum üyesi okulların müdürleri ve rehber öğretmenlerinin katıldığı ‘Okulda Demokratik İklim’ konulu eğitim 07-08-09 Nisan 2025 tarihlerinde Abdurrahman Keskiner Güzel Sanatlar Lisesi Toplantı Salonunda gerçekleştildi.10-11 Nisan 2025 tarihlerinde ise konsorsiyum üyesi okulların tarih öğretmenlerinin katılımı ile ’Okulda Demokratik İklim ve Karşılaştırmalı Tarih Öğretimi‘ konulu eğitim faaliyeti Osmaniye MEM toplantı salonunda gerçekleştirildi. Bu eğitim faaliyetine katılan Şehit Mehmet Karacatilki Proje İmam Hatip Lisesi Tarih Öğretmeni Recep EFE eğitim faaliyeti ve kazanımlarını şu şekilde değerlendirdi.

“OKULDA DEMOKRASİ İKLİMİ VE KARŞILAŞTIRMALI TARİH EĞİTİMİ” FAALİYET DEĞERLENDİRMESİ

            10-11 Nisan 2025 tarihlerinde Osmaniye İl Milli Eğitim ARGE birimi tarafından gerçekleştirilen “Okulda Demokrasi İklimi ve Karşılaştırmalı Tarih Eğitimi” konulu faaliyete katıldım. Bu faaliyette hem Tarih alanında uzman, eğitim yöneticiliği yapmış, Avrupa ülkelerinin hem eğitim politikalarına hem de genel felsefelerine hâkim İtalyan Eğitmen Michelangelo Filannino ile İtalyan eğitim sistemi ile Türkiye eğitim sistemini karşılaştırma imkânı bulduk.Erasmus+Ka121 Sch Okul Eğitimi Alanında Uzman Daveti Faaliyetlerimizden İlki Gerçekleşti (3)            Ayrıca İtalyan Eğitmen Michelangelo’nun Tarih öğretmenlerimizle samimi sohbetleri sonucu hem Tarih olarak hem de Millet olarak Avrupa’dan nasıl göründüğümüzün de portresini çizmiş olduk.

            Karşılaştırmalı eğitim sistemi konusunda;

-           Mecburi eğitimin İtalya’da 10, Türkiye’de 12 yıl olduğu (bu konuda avantajlı olduğumuzu söyledi)

-           İtalya’daki öğretmenlerin sendikalaşma oranının çok düşük olduğu, bundan dolayı öğretmenlerin öğrenci ve velilerle yaşanan sıkıntılarda yalnız kaldıkları

-           Konunun ve müfredatın İtalyan bakanlığı tarafından belirlendiği ancak ders konusunun öğrenciye verilmesi metodunun seçiminde öğretmenlerin derste özgür olduğu

-           Lise sonunda bir üniversite sınavının olmadığı, derslerde öğrencilerin aldığı notların ortalamasına göre üniversitelere başvuru yaptıkları

-           Tarih öğretmenlerinin Tarih ve Felsefe alanlarında çift dal diplomalarının olduğunu (bence çok mantıklı)

-           Türk Tarihi ile ilgili olarak İtalyan öğrencilerin derslerinde Atatürk’ü iyi bir stratejist, iyi bir komutan, yeni bir devlet kurucusu, yenilikleriyle Türk Milleti’nin yönünü Arap coğrafyasından Avrupa’ya çevirdiği şekliyle tanıdıklarını söyledi.

Kadirli’den Verona’ya Eğitim, Kültür ve İş Birliği Kadirli’den Verona’ya Eğitim, Kültür ve İş Birliği

Ayrıca Tarih alanında Tarih yazımından önce Histografya (tarih yazımını ve metodolojisini inceleyen disiplin)’nın önemli olduğu, tarihin kaynaklarına ve tarihi yazanlara dikkat etmemiz gerektiği üzerinde duruldu. İtalyan Eğitmen Michelangelo, Tarih alanının her ülke tarafından politik olarak en çok manipüle edilen alan olduğunu da ekledi.

Bu konuyu örneklemek için de “Trablusgarp Savaşı”nı ele aldık; bu konunun İtalya tarihinde çok bahsedilmediğini, İtalyanların Trablusgarp’a tarım yapmak amacıyla gittiklerini yazdığını söyledi.Erasmus+Ka121 Sch Okul Eğitimi Alanında Uzman Daveti Faaliyetlerimizden İlki Gerçekleşti (2)Sonuç olarak bu buluşma ve sohbet Osmaniye Tarihçileri açısından çok verimli geçti, hem eğitim konusunda hem de tarihi zenginliğimizi gençlerimize verme konusunda öğretmenlerimizin, eleştirildiği gibi, hiç de Avrupa’nın gerisinde olmadığı, bilakis birçok Avrupa ülkesinin önünde olduğu sonucunu çıkardım kendi adıma.

Kaynak: Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arge Birimi