Osmaniye 112 Acil Çağrı Merkezi Hayati Rol Üstleniyor

Osmaniye 112 Acil Çağrı Merkezi, aktif olarak çağrı almaya başladığı günden bu yana salgın, orman yangınları, sel ve Kahramanmaraş depremleri gibi kritik süreçlerde hızlı, etkili ve koordineli bir şekilde çalışarak önemli bir görev üstlenmiştir.

Türkiye Ortalamasının Üzerinde Performans

112 Acil Çağrı Merkezi’nde, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen yeni nesil 112 sistemi kullanılmaktadır. 7/24 çalışan ekip, 2024 yılında çağrıları ortalama 1,34 saniyede yanıtlamış olup bu süre, Türkiye ortalaması olan 2,82 saniyenin oldukça altındadır.

2024 Yılı Çağrı İstatistikleri

Geçtiğimiz yıl boyunca merkez, toplamda 682.727 çağrı karşılamıştır. Bu çağrıların:

Osmaniye'de 251 Araç Trafikten Men Edildi Osmaniye'de 251 Araç Trafikten Men Edildi
  • 227.666’sı vakaya dönüşmüş,
  • 280.686’sı vakaya dönüşmemiş,
  • 174.375’i ise anonsta kapanmıştır.

Şehir Dışından Gelen Vatandaşlara Yardım

Adres tarifinde zorlanan şehir dışından gelen veya otoyol üzerinden geçen vatandaşlara, müdürlüğün tanımladığı tabletler aracılığıyla 2024 yılında toplamda 580 kişiye hizmet verilmiştir.

112 acilÖğrenciler ve Öğretmenler İçin Farkındalık Çalışmaları

Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile yapılan işbirliği protokolü kapsamında, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında 27 okulda toplam 20.541 öğrenci ve 1.075 öğretmene "112 Acil Çağrı" tanıtımı yapılmıştır.

Toplumda Farkındalık Artırma Etkinlikleri

  • 328 AVM’de Farkındalık Standı: 27 Şubat 2024 tarihinde farkındalığı artırmak amacıyla AVM’de bilgilendirme standı kuruldu.
  • Huzurevi Ziyareti: 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Osmaniye Özden Huzurevi ziyaret edilerek farkındalık etkinlikleri düzenlendi.
  • Sanayi ve Ticaret Fuarı Tanıtımı: 25 Nisan 2024 tarihinde düzenlenen fuarda 112 tanıtım standı açılarak materyal dağıtımı yapıldı.

Gereksiz Çağrılar İçin Yaptırımlar

112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz yere meşgul eden vatandaşlara 2024 yılında Kabahatler Kanunu’nun 42/A Maddesi uyarınca 4 kişiye toplamda 7.920 TL idari para cezası uygulanmıştır. 01 Ocak 2025 tarihinden itibaren bu ceza 2.849 TL olarak uygulanacaktır.

Çok Dilli Hizmet ve Dijital Erişim İmkanları

Merkez, İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça dillerinde hizmet vermekte olup, çağrılar Telefon, SMS, AFAD Acil Mobil Uygulaması, E-Call, Engelsiz 112 Uygulaması ve https://ihbar.ng112.gov.tr/ web adresi üzerinden alınabilmektedir.

112 Acil Çağrı Merkezi’ni gereksiz yere meşgul etmenin ciddi sonuçlara yol açabileceği unutulmamalıdır. Her bir çağrı, bir hayat kurtarma fırsatı olabilir.