İNCELEME/ Günümüzde cep telefonlarımızın içinde koca bir dünya barındırmakta. Bu dünya içerisinde fark edilmek için, kullanıcısı olduğumuz sosyal medya platformlarının dilini iyi bilmemiz gerekiyor. Kişisel hesaplar, şirket hesapları olsun, hepsi aynı amaca hizmet ediyor: Gönderilerin daha fazla insana ulaşması ve daha fazla insan tarafından fark edilmesi. Peki, bu platformlarda ne zaman paylaşım yapılırsa gönderileriniz daha fazla insana ulaşır? Bu sorunun cevabı, hem genel veri analizlerine hem de hedef kitlenizin davranışlarına dayanıyor.
Twitter (X)
Twitter, gündem takibi konusunda hala lider konumda. Araştırmalar, paylaşım için en doğru günlerin salı, çarşamba ve perşembe olduğunu gösteriyor. En verimli saatler ise 12:00 ile 18:00 arası. Tweet atmaktan kaçınmanız gereken zamanlar ise akşam 20:00'den sonrası ve cuma günleri 15:00'ten sonrası. Çarşamba günleri öğleden sonra, özellikle 17:00 ile 18:00 arası en yüksek kullanıcı etkileşimine ulaşabilirsiniz. Günde en az 5, ortalama 14 veya bazı kaynaklara göre 30 tweet atmanız öneriliyor. Etiketler de paylaşımlarınızın daha geniş kitlelere ulaşmasında anahtar rol oynuyor.
Dünyanın en büyük sosyal medya platformu olan Facebook'ta paylaşım yapmak için en iyi günler perşembe, cuma, cumartesi ve pazar. En doğru paylaşım saatleri ise 13:00 ile 16:00 arasında kalan saatler. En fazla paylaşım 13:00'te, en çok tıklama ise 15:00'te elde edilebilir. Çarşamba sabahı 08:00 öncesi ve akşam 20:00 sonrası ise paylaşım yapmaktan kaçınmanız gereken zaman dilimleri. Haftada 5-10 gönderi paylaşmak ideal kabul ediliyor.
Instagram, son dönemlerin parlayan yıldızı. Burada paylaşımlarınızı gün boyunca rahatlıkla yapabilirsiniz, ancak pazartesi diğer günlere kıyasla daha yoğun kullanılıyor. Belirli saatlerde etkileşim biraz daha fazla olabilir: 07:00-09:00, 11:00-15:00 ve 16:00-18:00. Çarşamba günleri saat 17:00'de en yüksek etkileşim oranına ulaşabilirsiniz. Etiketler, Instagram'da da paylaşımlarınızın daha geniş kitlelere ulaşmasında önemli bir rol oynar.
İş dünyasının buluşma noktası olan Linkedin'de, iş saatleri ve günleri dışında etkileşim düşüyor. Pazartesi ve cuma günleri de daha az etkileşim görülüyor. En yoğun etkileşim, salı, çarşamba ve perşembe günleri mesai bitimine yakın zamanlarda oluşuyor. Burada paylaşım yaparken, mesai başlangıcında, öğle aralarında ve mesai bitimine yakın zamanları hedeflemeniz önerilir.
Türkiye'de nispeten daha az yaygın olan Pinterest'te, en fazla etkileşim hafta sonları, özellikle cumartesi öğleden sonra yaşanıyor. Sağlık, cilt bakımı, seyahat, moda, yemek ve hediye gibi kategorilerde paylaşım yaparak daha fazla etkileşim elde edebilirsiniz.
Sosyal medya platformlarında paylaşım yaparken, hangi platformda, hangi saatlerde ve günlerde etkileşimlerin en yüksek olduğunu bilmek, hedef kitlenize ulaşmanızda büyük avantaj sağlar. Bu bilgiler, sadece genel eğilimleri yansıtmaktadır. Kendi takipçi kitlenizin davranışlarını analiz ederek, bu önerileri kişiselleştirmeniz, daha spesifik sonuçlar elde etmenize yardımcı olacaktır.