Haberler.com'un haberine göre Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2025 yılının ilk iki ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,2 oranında daraldı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, Ocak-Şubat döneminde toplam satışlar 159 bin 384 adet olarak gerçekleşti.
Otomobil ve Hafif Ticari Araç Satışlarında Düşüş
2025 yılı Ocak-Şubat döneminde otomobil satışları, geçen yıla göre yüzde 9,8 azalarak 131 bin 965 adet oldu. Hafif ticari araç pazarı ise yüzde 30,4'lük bir düşüşle 27 bin 419 adet seviyesinde kaldı.
Şubat ayına bakıldığında ise otomobil ve hafif ticari araç pazarı yüzde 14,4 gerileyerek 90 bin 730 adet olarak kaydedildi. Otomobil satışları yüzde 7,6 azalışla 76 bin 21 adet, hafif ticari araç satışları ise yüzde 38'lik düşüşle 14 bin 709 adet olarak gerçekleşti.
Vergisi Düşük Araçlara Yönelim
Otomobil pazarında, vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar, toplam pazarın yüzde 82,6'sını oluşturdu. C segmenti otomobiller 74 bin 343 adetle yüzde 56,3'lük pay alırken, B segmenti otomobiller 34 bin 175 adetle yüzde 25,9'luk paya sahip oldu.
Gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde ise SUV otomobiller, yüzde 58,6'lık pay ve 77 bin 344 adet satışla en çok tercih edilen gövde tipi oldu. SUV'ları, yüzde 24,6 pay ve 32 bin 481 adet satış ile sedan otomobiller, yüzde 16,1 pay ve 21 bin 238 adet satış ile H/B otomobiller takip etti.
Uzun Vadeli Karşılaştırma
Otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Şubat ayı ortalama satışlarına göre yüzde 59,3 artış gösterdi. Otomobil pazarı, 10 yıllık ortalamaya göre yüzde 75,8, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 7,4 oranında büyüdü.
Piyasanın Genel Görünümü
Ekonomik belirsizlikler, artan maliyetler ve tüketici güvenindeki düşüş, otomobil pazarındaki daralmayı tetikleyen başlıca faktörler olarak öne çıkıyor. Vatandaşlar, özellikle vergisi düşük ve daha ekonomik segmentlerdeki araçlara yönelerek bütçelerini korumaya çalışıyor.